Ik heb onlangs het genoegen gehad om naar de Copper Canyon van Mexico (Barranca del Cobre) te reizen om deel te nemen aan de Ultramaratón De Los Ca?ones. Gelegen in het zuidwestelijke deel van de staat Chihuahua, is de Barranca del Cobre een groep van zes verschillende canyons door de Sierra Madre Occidental. Over het algemeen is dit canyon-systeem verbazingwekkend spectaculair en groter - en sommige delen dieper - dan de US Grand Canyon (en na een ultramarathon Nike Air Vapormax Damen erdoorheen te hebben gereden, kan ik deze superlatieven uit de eerste hand bevestigen, whew ...).
Terwijl ik daar was, had ik de eer om de legendarische inwoners van Rarámuri te ontmoeten die bekend staan ??om hun lange afstandsloopvermogen (beter bekend als de Tarahumara-hardlopers). De Tarahumara wordt uitgevoerd in speciaal ontworpen huarache (Spaans voor sandaal), waarvan vele loopvlakken hebben in de voet van het schoeisel.
Tijdens de openingsceremonie kreeg ik een paar van deze huaraches te zien die speciaal voor mij waren gebouwd. Nike Air Max 90 Heren Wauw ... dacht ik, aanvankelijk verrast door deze gracieuze daad. Toen bedacht ik me dat ik in deze dingen moest rennen.
Tot mijn verbazing waren ze behoorlijk comfortabel. De zolen waren geprofileerd en hadden een royale hoeveelheid steunzolen ingebouwd in de constructie. De manier waarop Nike Air Max 2017 Hombre ze de touwbanden om mijn enkels vastmaakten, bonden of vernauwden niet in het minst. Over de weg rennen was een beetje schokkend, maar toen ik eenmaal op natuurlijke oppervlakken aankwam, absorbeerde de grond veel van de impact. Plots was ik een gelovige! (Merk op dat ik gelovige zeg, niet converteerder, wat betekent dat ik nu enigszins mijn hoofd rond kon wikkelen hoe het is dat iemand honderden mijlen door een van de meest ruige terrein op aarde in deze dingen kon rennen, hoewel ik zelf geen klaar om zo'n poging te wagen.) Onnodig te zeggen Nike Air Max Command Mujer dat ik tijdens de eigenlijke race niet in deze sandalen liep, zoals zij deden. Maar nadat ik ze tijdens een trainingsrun had uitgeprobeerd, zag ik enkele echte voordelen die dit traditionele schoeisel bood ten opzichte van onze moderne versies. Ze waren duidelijk meer ademend, ze lieten je voet uitzetten en samentrekken (als een voet van nature in de loop van de dag doseert) zonder strakheid te cre?ren of te los te worden, en ze hebben zeker een fashion statement gemaakt!
Ik weet niet zeker of ik naar de plaatselijke vuilnisbelt zal rennen om oude loopvlakken voor mijn volgende paar hardloopschoenen te doorzoeken, maar het uitproberen van de Tarahumara huaraches heeft zeker mijn kijk op wat een hardloopschoen zou kunnen zijn uitgebreid.
Vorige week hebben we enkele strategie?n besproken om koel te blijven tijdens het Adidas Stan Smith Dames hardlopen tijdens de hete zomermaanden. We hebben het gehad over het opsplitsen van dingen in twee te beheren fysieke systemen: het exterieur en het interieur.
De vorige kolom had betrekking op het koel houden van het externe systeem. Laten we deze keer eens kijken naar manieren om de verwarming van binnenuit te matigen.
Een van de meest effectieve middelen om dit te doen is door koude vloeistof te consumeren. Nog beter, rechtstreeks ijs consumeren. Midden jaren 90 leerde ik een onschatbare les over de voordelen van het consumeren van ijsblokjes. Het was tijdens de West-States 100-Mile Endurance Run, op mijl 62 - het Forest Hill hulppost - toen deze wijsheid aan mij werd meegedeeld. De temperaturen die dag hadden de 100o Fahrenheit bereikt en het was waarschijnlijk nog warmer in de beruchte 'canyons' die ik net had doorkruist. Nike Air Max 2017 Dames Terwijl ik in de tent van de doktoren zat, uitgeput en oververhit, onzeker of ik door kon gaan, kwam de legendarische Ann Trason binnen. Ik hoorde haar de vrijwilligers van het hulppost vragen om 'chips'. Misselijk als ik was, ik kon me niet voorstellen dat iemand chips in zo'n hitte wilde eten, dus stak ik mijn hoofd buiten de tent om te zien wat er aan de hand was.