Ik begin de eerste paar bevroren stappen in de donkere buurt waarin ik woon, meteen het gevoel alsof ik mezelf losmaak van alle beperkingen. Terwijl mijn ademhaling reguleert tegen de kou, verdwijnt de spanning in mijn kaak. Ik glimlach naar de snel vervagende sterren en mijn spieren ontwaken Adidas Zx Flux Mens om te voldoen aan de eisen die ik eraan stel. Het is een paar kilometer op verharde wegen voordat ik bij de ingang van het netwerk van paden sta die ik graag 'thuis' in mijn hoofd noem. Frost bedekt de bladeren en zorgt voor een knapperige overgang naar het enkele spoor. Ik voel de lucht oplichten, meer nog dan ik het zie, voel de energie in het bos beginnen te verschuiven, en ik merk al snel dat ik tegen de zon aan race.
Ik realiseerde me niet dat ik 'goed in hardlopen' was, tot ik begin twintig was en in lokale halve marathons en tien milers begon te plaatsen, vaak met de titel van vrouwelijke topfinisher. Toen ik een competitieve atleet werd, begon ik de solo ochtendrun te gebruiken om mezelf te trainen in de richting van mentale en fysieke grenzen die ik nog niet heb gevonden. Door op deze manier te trainen gebeurde er iets veel groters. Ik begon mezelf te begrijpen in Nike Roshe Run Damen deze rustige ochtenden. Ik realiseerde me dat ik deze tijd gebruikte om mezelf voor te bereiden op de chaos van de dag die zal worden vervuld van verantwoordelijkheden die me moe maken en de tijd verslechteren aan het einde van de dag; Ik gebruik deze tijd om het natuurlijke wonder te ervaren dat het begin van elke dag is, terwijl ik dieper graaf om te ontdekken wat mij vervult.
Mijn adem wordt getimed met de opkomst en ondergang van het pad. Mijn voeten vinden de volgende wortel, de volgende rots, de volgende bocht, de volgende klim; Ik ben deze vloeiende staat van bewegen ingegaan in volledig ritme met de bossen om me heen. Een kraai in de buurt neemt een pauze van zijn vroege ochtendkwaad en zijn klauw galmt tussen de bomen. Ik beantwoord het op mijn beste manier als kraai en lach hardop terwijl ik blijf klimmen. Ik barstte uit het pad op de top van de rotsachtige klif van wat Nike Air Max 90 Damen vroeger een steengroeve was. De oceaan is zichtbaar in het oosten en de zon begint net iets verder naar het zuiden aan de hemel te komen. Ik sta stil, plotseling stil. Ik sla mijn armen om de eik naast me, leunend in zijn kracht, terwijl ik de zon over de horizon zie gluren. Zoals het geval is elke keer dat ik getuige ben van dit schitterende schouwspel, ben ik nederig.
Ik praat niet over rennen naar de meeste mensen, omdat ik me inbeeld dat ze het saai zouden vinden. Ik vertel mensen niet dat ik het net zo hard nodig heb als ik lucht nodig heb, dat mijn hersenen zo zijn bedraad dat het voelt als een primaire drang om synchroon te lopen met de paden. Ik ben yogaleraar en schaam me er niet voor dat ik nooit heb gemediteerd om in stilte op mijn mat te zitten. Ik leg mensen niet uit dat ademen met het bos de enige keer is dat mijn geest niet gehecht is. Ik vertel mensen niet dat de uren die ik alleen in het bos doorbreng, de uren Adidas Zx Flux Mujer zijn dat ik mezelf beter begin te begrijpen, dat het de uren zijn die mijn geest heel maken. Ik vertel ze niet dat het ervaren van de opkomende zon mijn hart doet pijn doen op de meest ontzagwekkende, plezierige manier die mogelijk is. Ik vertel mijn collega's niet dat ik tien miler heb gerund voordat ik om 8.00 uur op kantoor verscheen en het was om zeven uur dat ik met dit geweldige idee kwam voor een project waar ik aan werk. Ik vertel mijn vrienden niet dat ik het kraaien van kraaien uit het midden van het bos terugbreng, of dat ik een paar minuten bezig ben met het verzinnen van een verhaal over de kraaifamilie waarvan ik geloof dat die in de bomen bestaat. Ik vertel mensen niet dat ik zo ren dat ik beter ben in mijn werk, beter in het zijn van Adidas Zx 750 Dames een zus, dochter of vriend - beter in het zijn van een mens.
De zon is in slechts enkele ogenblikken volledig opgekomen, stil maar zonder mijn ademhaling, die nu is vertraagd. Mijn armen zijn nog steeds rond de eik, mijn wang ertegen gedrukt. Ik merk zojuist dat ik de kristallen van mijn Nike Air Max Thea Mujer adem in de lucht kan zien oplossen. Ik draai mijn gezicht, strijk mijn lippen tegen de koude bast van de boom, glimlach naar de zon en knik dankzij deze godin van een ster. Zoals altijd heb ik vanochtend gekregen wat ik nodig had van de natuurlijke wereld.