Heb je ooit onzekerheid ervaren over wat andere mensen denken over je lichaam of je loopstijl, waardoor je niet meer kunt rennen? Zo ja, hoe hebt u dit overwonnen?
Ik ben mezelf het grootste deel van mijn leven bewust geweest van mijn lichaam en hoe ik denk dat het eruit moet zien. Mijn oudste zus is een toploper en heeft in het verleden marathons gewonnen. Hardlopen was niet mijn sport opgroeien, maar ik had altijd hoge verwachtingen van mezelf omdat mijn zus zo getalenteerd was in hardlopen.
Ik heb er altijd al uit willen zien als een professionele hardloper - gestemde armen, 6-pack, magere maar sterke benen - dus mijn overtuiging (of gebrek aan overtuiging) dat ik wel of niet 'slaag' als hardloper, heeft be?nvloed hoeveel ik rennen.
Ik heb dit overwonnen door de vergelijking en wat mensen denken los te laten. Het is een dagelijkse keuze voor mij. Maar Nike Cortez Womens mijn eigen hardloopdoelen stellen, eerlijk zijn met mezelf over mijn huidige uithoudingsniveau, races (zoals 10k's en halve marathons) vinden die ik leuk vind om in mijn eigen tempo te rennen, en de talenten van mijn zus in mijn voordeel gebruiken (vragen om haar advies in plaats van proberen met haar te concurreren), hebben me allemaal geholpen mijn onzekerheden te overwinnen en blijven rennen als onderdeel van mijn levensstijl.
Welk advies zou je vrouwen geven over hoe ze dit kunnen overwinnen?
Mijn advies voor andere vrouwen die deze worstelingen delen, is om nooit te stoppen met zoeken naar antwoorden en oplossingen. Laat je onzekerheden je niet bepalen of je laten stoppen met rennen. Word in plaats daarvan nieuwsgierig naar wat je emoties je vertellen (ik heb de boeken van Brené Brown ongelooflijk nuttig gevonden in mijn eigen leven) en vind redenen om te rennen die dieper zijn dan je verlangen om 'eruit te zien als een hardloper'. Ik ren Adidas Zx Flux Donna nu omdat het mijn moed op veel manieren test, moed is een van mijn kernwaarden en dat brengt me ertoe de stoep of de loopband te raken, zelfs als ik bang ben voor wat mensen denken. Maak rennen een groter deel van wie je bent, blijf daar trouw aan en rennen zal altijd een deel van je leven zijn.
Het is absoluut mooi om buiten te rennen tijdens een sneeuwval, maar velen realiseren zich niet wat de sneeuw kan doen in termen van overbelasting van de spieren in je benen. Het lijkt op rennen in zand. Ik zie in deze tijd van het jaar veel blessures bij hardlopers die gewoon het gevolg zijn van proberen hun grip in de sneeuw te houden. De spieren werken harder om de voet te stabiliseren om te voorkomen dat ze vallen. Dit geldt vooral voor de achillespees omdat het helpt bij het stabiliseren van de achterste voet. 30-45 minuten in Nike Air Max Tn Uomo de sneeuw kan leiden tot een achillespeesontsteking die maanden kan verergeren.
Als je geen tractie-apparaat gebruikt, bekijk dan de Nano Spikes die ik in een vorige post heb beoordeeld. Ze werken echt goed. Oh, en nee, mijn vrouw heeft gisteren niet naar me geluisterd tijdens deze 13 kilometer lange tocht in de sneeuw !! Ze droeg ze niet!
Hardlopen in de winter is ruw. Het is koud, donker, winderig, en als je dat allemaal combineert met ijzel en sneeuw, is het echt niet eens mogelijk om te rennen. Welnu, blijf in ieder geval goed vooruit! Ik heb vaak moeten stoppen en een heuvel afdalen omdat het te donker was om te zien of er ijs of gladde plekken op de weg waren. Mijn 'go-to' schoen voor de sneeuw is de Vibram Lontra geweest. Hoewel het een geweldige schoen is, is het nog steeds niet voor iedereen, want het is een 'teenschoen' en het heeft nog steeds niet de grip op een Adidas Superstar Womens ijzig oppervlak.