Een veel voorkomende zorg onder hardlopers die een paar weken later een belangrijke race opdoemen, is: "Wat kan ik nu doen om mijn conditie te verbeteren?"
Welnu, het antwoord op deze vraag hangt af van je racedoelen, doelafstand en ervaring als een competitieve hardloper, maar er is nog steeds maar één centrale, universele waarheid over het spectrum - als je dicht bij een belangrijke race staat, zou je training moeten zijn zo specifiek Nike Air Max 95 Mens mogelijk aan de eisen van die gebeurtenis.
"Specifiek", let wel, betekent niet altijd "sneller". Herhalingen van een kwart mijl zijn niet de beste keuze bij het bereiken van een marathon, noch is een twee uur durende run geschikt voor een miler vlak voor haar doelrace.
Rationale achter de 5K-training Voor de 5K zal deze specificiteit doorgaans workouts binnen een bereik van 10% van het doeltempo met zich meebrengen, een hoge hoeveelheid lactaat produceren en de intense eisen van hard racen voor een vrij korte periode beginnen te simuleren. Dit betekent niet dat je al je intervalworkouts moet verkorten, je kilometers exponentieel kunt verlagen en aerobe training moet verwaarlozen, zoals dertig jaar geleden de trend was; die aanpak zorgt ervoor dat je je vaak plat, ziek of gewond voelt als gevolg van gunstige hormonale verandering Adidas Zx 750 Hombre laat in een trainingscyclus.
Het doel is om altijd elementen van training aan de mix toe te voegen, nooit af te trekken als we een doelrace naderen. Prioriteit geven aan trainingsprikkels op een bepaald tijdstip geeft veel consistentere resultaten dan het periodiseren van die ingredi?nten in nette kleine tijdsblokken. In real-world racen zul je moeilijk worden ingedrukt om een ??evenement te vinden waar er nette secties zijn voor puur aerobisch rennen, bergopwaarts schommelen en volledig sprinten, dus waarom trainen op een manier waarop deze cruciale elementen van elkaar worden ge?soleerd ?
Ik probeerde Soul Cycle voor het eerst ongeveer drie jaar geleden. (Lees hier mijn recensie van mijn eerste keer!)
Ik heb ervan genoten, maar vond het niet het beste sinds gesneden brood. Omdat duh, iedereen weet dat het grootste ding sinds Nike Air Max Zero Dames gesneden brood een bagel is.
Sindsdien ben ik nog een aantal keer gegaan, maar voor een speciaal evenement of met een grote groep mensen, zoals voor de verjaardag van Kristine.
In de afgelopen twee jaar is Soul Cycle oneindig populairder geworden ... en ik vroeg me af waarom. Nike Air Max 270 Herren Hadden ze daar iets aan veranderd sinds de lessen die ik had gevolgd? Omdat ... het leuk was, maar ik zag de hype gewoon niet.
Ik begon me te realiseren dat bijna iedereen die ik in NYC kende die van fitness hield, verslaafd was aan Soul Cycle. En toen begon ik te beseffen dat er binnen Junior League nog een andere sekte was van mensen die door Soul Cycle geobsedeerd waren.
Miste ik iets ?! Omdat ik een andere dure hobby nodig had, zoals dat ik een gat in het hoofd nodig had, besloot ik dat als ik misschien het gen miste dat letterlijk iedereen in NYC leek Nike Air Max Command Femme te hebben waardoor ze Soul Cycle werden, het niet zo erg was. Ik was blij om door te gaan met dit bestaan.
Ik deed de Sports Bra Challenge, die een SoulCycle-klasse was - en die ik heel leuk vond - maar ik heb dat tot de gekte van het evenement geschreven, niet de echte Nike Air Max 97 Damen klasse.
En toen zag ik dit bericht op Mary's blog. Ze was aan het trainen om SoulCycle-instructeur te worden en had verschillende community-ritten (die als hun audities dienen.) Ik heb me heel voorzichtig aangemeld voor een ... en het was GEWELDIG. Ze is een fantastische instructeur en het blijkt dat Taylor Swift-nummers echt leuk zijn om op een fiets te rocken. Ik volgde een van haar lessen ...