Ik begon vanuit Durango, in de tegenovergestelde richting die de meeste mensen reizen. Mijn gedachte was om eerst door de hoogste, meest onstabiele weersgebieden te komen, toen ik een goede voorspelling kon zien. De eerste dag verliep heel goed, ook al woog mijn rugzak 35 pond.
Ik sliep die nacht 4 uur en was de volgende dag om 4 uur onderweg. Ik heb slechts 46 mijl afgelegd in plaats van de 50+ die ik nodig had, maar ik had iets minder mijlen verwacht toen mijn roedel zwaar was en ik het moeilijkste terrein aanpakte.
De tweede dag ging niet zo Adidas Zx Flux Womens goed. Mijn eetlust was verdwenen, wat betekende dat mijn pakgewicht niet zo snel afnam als ik wilde. Ik kreeg last van een oude blessure in mijn voet. Ik heb het nog maar 46 mijl gehaald. Ik werd wakker na 2,5 uur rillen van de slaap. Ik kampeerde meer dan 12 voet en het vroor letterlijk.
Dag 3 was de moeilijkste dag met een enorme hoeveelheid hoogteverschillen en verlies. In 3 dagen had ik het equivalent van anderhalve dag voedsel gegeten. Mijn pakket woog nog steeds 30 pond. Tegen die nacht hobbelde ik vanwege de pijn in mijn voet. Ik kon mijn sok niet verwijderen vanwege zwelling.
Weer werd ik rillend wakker en begon te wandelen. Ik deed de wiskunde in mijn hoofd en realiseerde me dat ik, om het record te verbreken, minstens 53 mijl per dag zou moeten gemiddeld. Ik was slechts gemiddeld 46. Mijn voet puilde zoveel dat ik hem door mijn schoen kon zien. De pijn was wijdverspreid en ondraaglijk. Ik begon me zorgen te maken dat ik Adidas Zx 700 Mujer een stressfractuur had, niet alleen een herhaling van de oude peesontsteking.
Ik ging die dag door en wandelde uiteindelijk 50 mijl op één dag. Ik had nog steeds niet veel gegeten en voelde alsof ik zonder reden met stenen sjouwde.
Vandaag ben ik in Taper Town op de trein gestapt! Het is een sneltrein. Het duurt meestal twee of drie weken om van daar naar de marathon te gaan, maar ik doe het in slechts een week. Vandaag was mijn laatste lange run voor Chicago, en ik ben blij dat het achter me ligt. Hoeveel ik er ook heb gedaan, ik zal nooit ophouden nerveus te worden over lange runs. Zal mijn maag meewerken? Mijn benen? Mijn huid, tegen schuren? Mijn masterplan voor vandaag was dit: 7 mijl rennen, een halve rennen, brunchen. Ik werd wakker om 5:30 om dit te doen met plannen om om 6:30 te vertrekken, en toen ik naar mijn klok keek om te vertrekken, was het na 7. EFF. Hoe is dat gebeurt? Ik rende ongeveer 3 mijl naar de start in Central Park en wist dat ik na de race kilometers moest maken. Ik had het geluk om een ??vriend in de koralen te vinden en uiteindelijk liep ik de eerste lus van de race met haar. Grete’s Gallop is twee loops van Central Park, Nike Cortez Damen dat zwaar en heuvelachtig is. Ik had geen echte strategie, behalve om het rustig aan te doen en te tanken. Ik voelde me prima tijdens de eerste lus, afgezien van de dreigende nood om het allemaal opnieuw te doen, maar door de tweede lus begonnen de wielen eraf te vallen. Mijn linkerbeen begon een beetje te verkrampen en mijn lage rug begon strak te voelen. Mijn maag begon een beetje pijn te doen. Ik liep verschillende keren tussen mijl 10 en de finish. De hele tijd dat ik dacht, denk je dat dit moeilijk is? Hé, weet je nog die marathon die je volgend weekend rent? Ik eindigde de race in 2:06, voor een tempo van 9:40, dat is ongeveer waar ik wilde zijn. Zodra ik de finishlijn overschreed, werd alles strakker. Ik werd nerveus over het uitvoeren van een extra 4 en begon wat innerlijke onderhandelingen. "Nou, zolang je 2 draait, heb je meer dan vorige week opgebouwd!" Tegen die tijd Nike Air Max 97 Damen was mijn rug erg strak, dus ik wilde er niet tegenaan duwen. Ik zei tegen mezelf dat ik minstens twee mijl zou rennen, maar bij voorkeur drie. Ik had brunchplannen op de UES, dus ik rende helemaal naar het oosten, dan naar het noorden en het westen. Mijn rug voelde beter op vlak land, maar ik ben blij dat ik er niet te hard op heb gedrukt.