Lichaamsdysmorphia en een overeenkomstige cascade van negatief commentaar in mijn hoofd hebben zolang geduurd als ik me kan herinneren. Ongemak - een kronkelig, hopeloos gevoel - doordringt mijn ervaring in mijn huidzak met weefsel. Ergens, soms, ben ik dankbaar voor mijn bekwame lichaam, maar ED is een luide close-talker, altijd onderbrekend met vitriol, altijd ondermijnend mijn bestaan. Het blijft zelfs tot op de dag van vandaag voortduren, omdat ik spiegels en schubben vermijd en onmiddellijk van de uitritsbare spijkerbroek af kom en mezelf te veel traktaties toesta en doe alsof ik OK ben, omdat ik, echt, functioneer in een samenleving die stereotypen, di?ten, lichaam verwelkomt schaamte - een kleine bevoorrechte hoek van het universum waar zulke oppervlakkige dingen opborrelen, waardoor de echte wereld wordt Adidas Superstar Womens verdoezeld.
Jaren geleden zei een teamgenoot van de universiteit: “Maar er zijn kinderen die honger lijden in China - hoe kun je teveel eten, of niet genoeg, wetende dat?” Ze vroeg of ik me niet bewust was, zonder schuldgevoel, of in staat was om mijn verslaving te rationaliseren. Geloof me, zei ik, ik weet het. Daarom schaam ik me en walg ik, dacht ik, maar nog steeds gevangen, verlamd door genetische ritmes en oude gewoonten.
We blijven kiezen, steeds weer, wat ons zou kunnen bevredigen. Elke dag is elke ademhaling een bewuste keuze, en het is op zijn best werk en in het slechtste geval een gevecht. We moeten op ons hart tikken, ons verstand bereidwillig maken, de pen pakken en schrijven, de trailhead vinden en gaan.
Hier is nu genoeg.
Het moment waarop je begint met geweerschoten op de lijn wanneer je alles hebt, is waar Adidas Zx 700 Damen je bent.
Een seconde in een hete studio wanneer je ogen een punt van focus in de spiegel vinden, misschien zichzelf, en je langzaam ademt, hoe je je armen ook vertrekt en je benen trillen.
Een paar minuten in de buurt van een kale adelaar die massief en vorstelijk op een ledemaat in een stadsparkboom zit en weinig om je geeft, zijn hoofd zij aan zij zwaait, zoekend naar iets uit het zicht.
Een uur om inkt op de pagina te zetten om te zien wat eruit stroomt, stijgt en valt, in een oogwenk verdampt, om vervolgens tevoorschijn te komen in dalende grote, vette, spattende druppels die weer een zachte dauw zullen opstijgen.
Een stille tocht van 40 minuten net onder de watervallen die door een uitgestrekt lavaveld tuimelen, langs de Deschutes, een rivier waarin we Daddo's as plaatsen; ze hebben het water laten drijven, zijn aan wal Nike Air Max 1 Womens gekomen, vermengd met de sintel die we betreden, lopen paden langs oevers waar haviken duiken en vissen.
Het ene moment op een pad wanneer je een briesje hoort fluiten door de toppen van de pijnboom en de kolibries van de kolibries horen fluiten rond een stroomversneld groen dal in de uitlopers van de Rockies terwijl je bergopwaarts werkt.
Een avond in westelijke richting met uitzicht op wind waait sneeuw van grimmige ruggen verlicht door een ondergaande zon die oranje gloeit tegen een heldere blauwe hemel, het kenmerk van Denver. Dat is genoeg om mijn hart te openen en te vullen met een enorme azuurblauwe, nabijheid en heelheid, de opvattingen en uitgestrektheid, de heiligheid van de aarde die voedt, gronden mij hier.
Ik denk dat ik Victoria's Secret-bh's draag sinds ik een "echte" bh begon te dragen, oh, 20 jaar geleden? (Wacht, Nike Air Zoom Pegasus 34 Mujer WAT? 20 jaar geleden ?!) Afgezien van die zeven jaar in D.C., ben ik altijd actief geweest. Maar tot voor kort dacht ik nooit aan Victoria's Secret voor sportbeha's, en misschien heb je dat ook niet. Maar ... het is logisch, toch? Ze weten het een en ander over borsten. Als iemand die een paar maanden geleden eindelijk werd gemeten en erkent dat ze al geruime tijd de verkeerde maat droeg, ben ik op zoek naar een goede sportbeha die zowel ondersteunend als schattig is.